Úvodní strana > Potřebuji vyřídit

Navigace

Životní situace

Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Životní situace

Zobrazení situace: základní rozšířené úplné

Identifikační číslo návodu: 239

Kód životní situace: ZPDDP

Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění

Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění z důvodu, že výplatou dávky dosavadnímu příjemci by se nedosáhlo účelu, kterému má dávka sloužit, byly by poškozovány zájmy osob, které je důchodce povinen vyživovat, nebo nemůže-li oprávněný, případně jeho zástupce nebo opatrovník výplatu dávky důchodového pojištění přijímat.

Kdo je oprávněn v této věci jednat:

osoba s trvalým pobytem v Šumperku.

 

Podmínky a postup řešení:

podnět může podat oprávněná osoba, rodinný příslušník či jiná osoba (fyzická i právnická), řízení je zahájeno z moci úřední, souhlas oprávněné osoby (popř. zákonného zástupce nebo opatrovníka) se vyžaduje jen v případě, že oprávněný popř. jeho zákonný zástupce nebo opatrovník, nemůže výplatu přijímat, zvláštním příjemcem může být ustanovena fyzická osoba, která dá souhlas k ustanovení zvláštním příjemcem; v odůvodněných případech může být zvláštním příjemcem ustanovena právnická osoba.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:

osobně, telefonicky, e-mailem.

 

Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:

  • Po 08:00 - 12:00 13:00 - 17:00
    Út 08:00 - 12:00 13:00 - 14:30
    St 08:00 - 12:00 13:00 - 17:00
    Čt 08:00 - 12:00 13:00 - 14:30
    Pá - dle dohody

    poslední žadatel bude přijat 15 minut před koncem pracovní doby

Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:

občanský průkaz, potvrzení lékaře, případně další podklady pro danou situaci.

 

Lhůty pro vyřízení přestupku:

v souladu s ustanoveními správního řádu, maximálně do 30 dnů od zahájení řízení.

 

Za správnost návodu odpovídá - obecně: vedoucí odboru sociálních věcí

Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 1.1.2012

Datum poslední aktualizace: 18.7.2022

load