tel: +420 583 388 111
Identifikační číslo návodu: 239
Kód životní situace: ZPDDP
Ustanovení zvláštního příjemce dávky důchodového pojištění z důvodu, že výplatou dávky dosavadnímu příjemci by se nedosáhlo účelu, kterému má dávka sloužit, byly by poškozovány zájmy osob, které je důchodce povinen vyživovat, nebo nemůže-li oprávněný, případně jeho zástupce nebo opatrovník výplatu dávky důchodového pojištění přijímat.
osoba s trvalým pobytem v Šumperku.
podnět může podat oprávněná osoba, rodinný příslušník či jiná osoba (fyzická i právnická), řízení je zahájeno z moci úřední, souhlas oprávněné osoby (popř. zákonného zástupce nebo opatrovníka) se vyžaduje jen v případě, že oprávněný popř. jeho zákonný zástupce nebo opatrovník, nemůže výplatu přijímat, zvláštním příjemcem může být ustanovena fyzická osoba, která dá souhlas k ustanovení zvláštním příjemcem; v odůvodněných případech může být zvláštním příjemcem ustanovena právnická osoba.
osobně, telefonicky, e-mailem.
občanský průkaz, potvrzení lékaře, případně další podklady pro danou situaci.
v souladu s ustanoveními správního řádu, maximálně do 30 dnů od zahájení řízení.
Za správnost návodu odpovídá - obecně: vedoucí odboru sociálních věcí
Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 1.1.2012
Datum poslední aktualizace: 18.7.2022