Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Elektrický vlak vyjede z Uničova do Šumperka v roce 2022

Vlak projíždějící zimní krajinou.

Elektrizace železniční trati 290 mezi Olomoucí a Šumperkem může pokračovat. Správa železnic vybrala zhotovitele prací v úsecích Uničov – Libina a Libina - Šumperk. První denní výluka je v plánu 11. února. Práce tak budou probíhat současně v celém úseku z Uničova do Šumperku. V plném proudu je už stavba mezi Olomoucí a Uničovem. Její dokončení se plánuje na letošní prosinec. Po celé trase až do Šumperka by měly první elektrické vlaky vyjet o rok později.

Po rekonstrukci tak budou moci vlaky jezdit mezi Uničovem a Šumperkem až stokilometrovou rychlostí. „Hlavním cílem stavby je elektrizace a rekonstrukce trati, které umožní zvýšení traťové rychlosti, zkrácení jízdních dob vlaků, zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících a tím i větší konkurenceschopnost železniční dopravy. Díky náhradě dieselové trakce za elektrickou se také zvýší kvalita ovzduší v okolí trati," uvedla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

Modernizace čeká i železniční přejezdy, na nichž budou doplněny bezpečnostní prvky. Přestavby se dočkají prakticky všechny stanice a zastávky na trati, které dostanou nová nástupiště umožňující bezbariérový nástup i výstup. Tam, kde dosud nejsou, přibydou rovněž přístřešky a informační systémy.

V blízkosti stávajícího přejezdu v Troubelicích bude vybudována nová zastávka Troubelice střed, která bude sloužit cestujícím namísto dnešní železniční stanice, v Novém Malíně se pak posune kolejové rozvětvení až za nově upravený železniční přejezd a u výpravní budovy vznikne jednostranné nástupiště o délce 90 metrů, na které se cestující dostanou s využitím nového schodiště a šikmé rampy. V Hrabišíně zase vybudují stavbaři jednostranné vnější nástupiště, dlouhé rovněž 90 metrů, přičemž přístup na něj zajistí zrekonstruovaný chodník.

Modernizace už je v plném proudu v úseku z Olomouce do Uničova, která má být dokončena letos v prosinci a bude na něm maximální rychlost dokonce až 160 kilometrů v hodině.

Vlak projíždějící zimní krajinou.


Vytvořeno 22.1.2021 12:10:47 | přečteno 1060x | singerova
load