Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Co přinese Suchej únor jeho účastníkům?

Kampaň suchej únor - černé logo na kulatém žlutém pozadí

Již podeváté proběhne v únoru kampaň, která pomáhá široké veřejnosti prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se přitom podle průzkumů zúčastnilo až devět procent dospělé populace.


„Suchej únor se stal kampaní za ‘čistokrevnej život’, která pro mnoho účastníků neznamená jenom měsíční detox od alkoholu, ale celkovou očistu spojenou se zdravým životním stylem a s chutí udělat pro sebe něco smysluplného a možná i inspirovat ostatní, říká jeden z tvůrců kampaně Petr Šimandl. Pozitivní kampaň podle něj reaguje na skutečný problém. Alkohol, v němž se „rozpustila“ nejedna dobrá duše, je každodenním společníkem životů mnoha lidí. A právě díky kampani Suchej únor ve společnosti rezonuje otázka: Proč vlastně pijeme?

Kampaň Suchej únor - leták„Suchej únor nechce prohibici, ani nebojuje proti alkoholu jako takovému. Je to osvětová kampaň za zdravější a uvědomělejší život, do kterého patří i zpravidla umírněná konzumace. Je založená na skutečném problému, jenž v Česku máme. Tím je vysoká spotřeba alkoholu a s ní spojené negativní důsledky, vysvětluje Šimandl. Upozorňuje, že podle statistik má šest procent úmrtnosti v Česku na svědomí alkohol, podle dostupných dat je u nás přes milion lidí za hranou rizikového pití, podle WHO se v Česku vypije 14,4 litru čistého lihu na osobu a rok, 56 miliard korun jsou pak společenské náklady související s nadměrnou spotřebou alkoholu.

Z kampaně vyplývá, že Suchej únor nemá za cíl udělat z lidí abstinenty, ale její tvůrci si uvědomují, že je spousta těch, kteří problém s alkoholem reálně mají, a že je dobře tato témata otevírat. „Věříme zkrátka, že se měsíční abstinence stane užitečnou životní zkušeností, díky níž lidé poznají, že přestože stráví příjemný večer s dvojkou dobrého vína, budou vědět, že by to zvládli i s bylinkovým čajem, dodal tvůrce kampaně, jíž je věnován web www.suchejunor.cz.


Vytvořeno 31.1.2021 | přečteno 605x | singerova
load