Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Informace o závadě na systému ePas dne 9/7/2008

Dne 9. července 2008 došlo k výpadku centrálního systému ePasů (systém CDBP). Ing. Tomáš Holenda, ředitel odboru realizace projektů eGovernment, zaslal na Městský úřad Šumperk oficiální omluvu a vysvětlení.

Vážená paní tajemnice, vážený pane tajemníku,

je mou nepříliš příjemnou povinností sdělit Vám některé technické a organizační podrobnosti ke včerejšímu výpadku centrálního systému ePasů (systém CDBP), který nám na centru a nepochybně i Vám v území způsobil včera nepříjemné chvilky. Dovedu si představit nelehká jednání s klienty, kteří v některých případech neměli pro argumentaci obsluh systému příliš pochopení. Dovedu si i představit pohled občana, který ve svém volnu nedokázal dosáhnout na pořízení žádosti o ePas a přitom mnohdy do místa trvalého pobytu vážil dlouhou cestu.

Za způsobené potíže se spolu se mnou celý náš projektový tým omlouvá.

V každém případě je ale možno konstatovat, bohužel, že podobné nepředvídané selhání technologií ani do budoucna zcela vyloučit nelze.

Co se konkrétně stalo včera.

Jednalo se v konečném důsledku o jedno z nejvážnějších narušení chodu našeho systému od jeho spuštění v září roku 2006. Z podrobně zpracované zprávy od dodavatele služby vyjímám: z důvodů dosud ne přesně definované dílčí chyby v aplikaci MVCA (MVCA je jedna malá součást celého projektu CDBP, spravující elektronické certifikáty) došlo postupným nárůstem log záznamů (poprvé po cca dvou letech provozu) k zaplnění alokovaného databázového prostoru a cca v 08.33 systém selhal. Při řešení tohoto nepříliš závažného problému došlo na straně databáze Informix k dosud nepopsaným komplikacím (nedefinovaný stav), díky kterým se řešení protáhlo na několik hodin (i přes účast specialistů na databáze Informix již od 09.30). Upozornění na blížící se problém (přeplnění databáze) prostřednictvím Tivoli monitoring systému také selhalo, důvod je v šetření.

Systém byl plně obnoven ve 12.50 (registrovány první žádosti obcí). Celková doba výpadku byla 4h 17min, tím došlo k porušení smlouvy o servisní podpoře (SLA, kde je definován maximální možný výpadek systému do max. 4 hodin). Záležitost tedy ještě bude řešena s poskytovatelem služby.

Jde o izolovaný incident způsobený konkrétní technickou chybou aplikace, umocněný následně nedefinovaným stavem databáze Informix. Opakování v nejbližší době nehrozí, navržená opatření chybu dlouhodobě řeší. Tivoli monitoring bude prověřen a doplněn na včasné upozorňování i na obdobný druh problémů.

Ještě jednou se Vám, vašim zaměstnancům a samozřejmě i klientům vašeho úřadu za celý realizační tým omlouvám.

S pozdravem

Ing. Tomáš Holenda,
ředitel odboru realizace projektů eGovernment

Vytvořeno 14.7.2008 10:08:47 | přečteno 1724x | jahnova
load