Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezka vítá petici

Logo projektu SOS

Firem zaměřujících se na prodej na  tzv. „předváděcích akcích“, akcích, které se konají mimo vlastní provozovnu prodávajícího, je celá řada. Cílovou skupinu tvoří zejména senioři.
Velký počet poškozených seniorů v poradnách Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska potvrzuje, že předváděcí prodejní akce patří stále k nejproblematičtějším formám prodeje v celé České republice.

V současné době jde do kin film Šmejdi, dokument který realisticky zobrazuje praktiky prodejců na předváděcích akcích. Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska vítá každou iniciativu, která upozorní na manipulace, nátlak, ponižování a až vyloženě agresivní chování prodejců vůči seniorům. Zvláště vítáme petiční akci, která v souvislosti s touto problematikou vznikla. Petice vyzývá vládu a zákonodárce, aby zabránili nemorálnímu jednání vůči seniorům na předváděcích akcích a přijali potřebná opatření. Pod petici proti šmejdům a za zvýšení ochrany seniorů při nekalém předváděcím a podomním prodeji se podepsali všichni naši pracovníci. Abychom tuto akci maximálně podpořili, rozhodli jsme se v rámci našich stálých poraden v Ostravě a Bohumíně zřídit petiční místa, kde od pondělí 13. května až do skončení fáze sběru podpisů, pravděpodobně do konce června, mohou všichni lidé, jimž stávající situace není lhostejná, připojit svůj podpis. Petice bude k dispozici také v rámci všech výjezdních poraden Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska. Adresy a otevírací doby jednotlivých poraden jsou k dispozici na www.sos-msk.cz Veškeré podpisy se zavazujeme předat petičnímu výboru.

Protože nejlepším způsobem, jak nepodlehnout těmto praktikám, je na podobné akce vůbec nejezdit, věnuje Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska pozornost zejména prevenci a varování před těmito akcemi. V letošním roce probíhá v městech Moravy a Slezska cyklus přednášek ve spolupráci s Českou obchodní inspekci, inspektorát Moravskoslezského a Olomouckého kraje a městskými úřady na téma „Ochrana seniorů při předváděcích akcích a podomním prodeji“. V blízké době bychom rádi pozvali na besedu v Havířově, Chropyni, Kroměříži nebo Frenštátě p.R. Bližší informace jsou rovněž na www.sos-msk.cz

Sdružení obrany spotřebitelů dále upozorňuje, že problematický není jen způsob prodeje a chování prodejců při samotné předváděcí akci, ale záludnosti se mnohdy skrývají v textu smluv, které senioři na předváděcích akcích podepisují, často aniž by měli možnost si smlouvu přečíst, či jejímu obsahu porozumět.

Smlouvy jsou často formulovány tak, aby vyvolaly u spotřebitelů dojem, že je od takovéto smlouvy nemožné či nevýhodné v zákonné lhůtě 14 dnů odstoupit. SOS MaS zaslalo řadě z těchto firem výzvu ke zdržení se protiprávního jednání, či podalo podnět dozorovým orgánům. U dvou společností jsme shledali situaci natolik závažnou, že jsme přistoupili k podání žaloby k soudu, konkrétně se jedná o společnost BECK EUROPE s.r.o., dříve vystupující pod obchodním názvem BECK CZECH, s.r.o.  a Reklamní společnost SENIOR s. r. o..

Při této příležitosti bychom spotřebitele rádi upozornili na praktiky firmy Petr Jurečka, J+P INTERNATIONAL z Olomouce, která se zabývá podomním prodejem olejových kamen. Přestože u tohoto způsobu prodeje má spotřebitel právo stejně jako u předváděcí akce v restauraci právo od smlouvy odstoupit do 14 dnů bez uvedení důvodu a hlavně bez jakékoliv sankce, účtuje tato firma v případě odstoupení smluvní pokutu ve výši 25 procent prodejní ceny. Další problematickou společností, která v současnosti pořádá své akce v Moravskoslezském kraji je firma ATASCADERO s. r. o. z Pardubic. V poradnách jsme se setkali s případy, kdy firma po řádném odstoupení od smlouvy nekomunikuje a nevrací spotřebitelům zaplacené finanční prostředky.

Kontakt:

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska
Tel/fax.596 111 252, mobil 608 722 582
ostrava@sos-msk.cz

Marcela Reichelová, předsedkyně sdružení, ,
reichelova@sos-msk.cz, tel. 602 722 584

Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezska, je nezávislé, neziskové občanské sdružení, hájící zájmy spotřebitelů. Poskytuje základní informace o reklamačním řízení, o délce záruční doby, lhůtě k vyřízení reklamace nebo podmínkách odstoupení od kupní smlouvy nejen na internetovém serveru ww.sos-msk.cz, emailové adrese: poradna@sos-msk.cz nebo na poradenské lince 608 722 582, ale také ve svých poradnách, které provozuje v devíti  městech Moravskoslezského, Olomouckého a Zlínského kraje. Kromě poradenství realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů a spolupracuje s řadou dalších neziskových organizací, které prosazují a obhajují práva a zájmy občanů.

Sídlo :

Střelniční 8, 702 00 OSTRAVA
Tel./fax : 596 111 252
E-mail: ostrava@sos-msk.cz


Poradní dny :

Ostrava : Po: 13 – 17 hodin, Út: 14 - 17 hodin, Čt: 9 - 12 hodin, tel. 596 111 252
Bohumín : Út: 9 – 12 hodin, Čt: 14 – 17 hodin, tel. 605 801 362
Český Těšín : St: 13 – 17 hodin – každou první středu v měsíci, tel.
558 712 695
Frenštát p.R. : St: 13 – 17 hodin – každou druhou středu v měsíci, tel. 556 833 270
Nový Jičín : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíci, tel.
556 768 309
Opava : St: 13 – 17 hodin – každou třetí středu v měsíc, tel.
553 756 601
Frýdek–Místek : St: 13 – 17 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel.
608 722 582
Přerov : St: 13 – 16 hodin – každou čtvrtou středu v měsíci, tel. 725 103 567
Kroměříž: St: 13 – 17 hodin - každou první středu v měsíci, tel.
573 321 307, 720 436 006

E-mail pro spotřebitelské dotazy poradna@sos-msk.cz

Vytvořeno 14.5.2013 10:28:01 | přečteno 3034x | hrachovina
load