Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Na autobusovém nádraží vyrůstají sloupy pro přístřešky

Nádraží 1

K obloze se tyčí cyklověž, začínají se rýsovat chodníky a parkoviště, vybudovaná je zeď, která odděluje kolejiště, připravuje se betonáž sloupů, na které budou umístěny přístřešky chránící nástupiště před nepohodou nebo slunečními paprsky. Autobusové nádraží roste před očima. Stavbaři v jeho budování pokračují bez větších problémů, termín dokončení se tedy nijak nemění. To znamená, že na konci letošního roku by cestující měli nasedat do autobusů již na nástupištích nového terminálu. 

V současné době se dělníci pustili do budování betonových sloupů pro přístřešky a pokládku dlažby. Termín dokončení držíme, nemělo by dojít k žádnému zpoždění,“ ujistil stavbyvedoucí Tomáš Kozák. V květnu bude pokračovat dláždění a pokládka kabelů a optické sítě, na kterou budou napojena smart řešení, jako je například parkovací systém, automatická obsluha cyklověže, kamerový systém a wi-fi pokrytí.

Nyní také grafici ve spolupráci s městem připravují polepy na cyklověž a přístřešky. „Na cyklověž umístíme mapu s cyklostezkami, zároveň finišují přípravy na grafických podkladech pro polepy na nástupištích. Ty by měly charakterizovat naše město a upozornit na jeho atraktivity,“ informoval místostarosta Jakub Jirgl.

Projekt modernizace autobusového nádraží prodělal během realizace stavby několik změn. „Tou zásadní jsou zelené střechy, které budou nejen na přístřešcích na nástupištích, ale také na zastávce městské hromadné dopravy, ale i na výpravní budově. Doplnili jsme také smart prvky a zeleň, která přibyla na obou koncích každého nástupiště. Lidé tak budou čekat na své spoje v příjemnějším prostředí,“ uvedl Jakub Jirgl.

Cestující se navíc budou moci lépe orientovat díky modernímu informačnímu systému, autobusové nádrží doplní hodiny, socha Merkura a další mobiliář jako jsou odpadkové koše a lavičky. 

Historie šumperského autobusového nádraží v Jesenické ulici se začala psát v roce 1949, kdy vznikla první studie. Stavět se však začalo v 70. letech minulého století v letech 1973 až 1975. Terminál byl postaven na tu dobu v poměrně rekordním čase v akci „Z“. To znamenalo, že jej stavěli dobrovolníci bez nároku na mzdu. Náklady na výstavbu přišly na 3,5 milionu korun.

O modernizaci nádraží, které sloužilo cestujícím čtyři desítky let bez větších oprav, se začalo hovořit v roce 2014, kdy architekt David Průša z PLATFORMY ARCHITEKTI s.r.o. zpracoval studii, ve stejném roce se lokalitou na druhé stravě Jesenické ulice začala na zadání města zabývat i firma Knesl + Kynčl s.r.o., studii Terminál Šumperk pak zpracovala šumperská společnost Cekr CZ s.r.o. Do stavby se pak pustila v červnu 2019 společnost Terminál Šumperk, jejíž společníci jsou IMOS Brno, a.s. a PSN DS a.s.

Stavba, která si vyžádá zhruba 180 milionů korun, by měla být dokončena v závěru letošního roku. Rekonstrukcí se celá lokalita autobusového nádraží společně s prostorem přednádraží promění v moderní dopravní terminál. Součástí lokality bude rozsáhlé parkoviště, odstavné plochy pro autobusy, celý prostor bude bezbariérový a zabezpečený kamerovým systémem. 


Nádraží 2

Nádraží 3
Vytvořeno 30.4.2020 7:04:09 | přečteno 978x | buchtova
load