Úvodní strana > Život ve městě > Tiskové zprávy
Tyto stránky obsahuji funkci hlasového asistenta, který slouží ke čtení obsahu stránky. Pokud chcete hlasového asistenta používat, stiskněte klávesu: eS -. Pokud chcete znát podrobnosti o jeho ovládání zmáčkněte klávesu: N.
Používat hlasového asistenta | Nepoužívat hlasového asistenta | Trvale deaktivovat hlasového asistenta | Nápověda hlasového asistenta
Pro uzavření této informace klikněte zde.
Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...

Informace k vyřizování občanských průkazů

Mnozí občané zřejmě v poslední době zaregistrovali velký nápor a dlouhé čekací doby na pracovišti občanských průkazů Městského úřadu v Šumperku. Tato složitá, a pro obě strany nepříjemná situace, je způsobena zejména tím, že v roce 2005 začala povinná výměna občanských průkazů bez strojově čitelných údajů, a těmto průkazům tak v roce 2015 končí jejich desetiletá platnost. Jedná se o tisíce občanských průkazů, které je třeba vyřídit kromě dalších běžných výměn OP, jako je například při změně trvalého pobytu, změně rodinného stavu, změně jména a příjmení, ztrátě a odcizení OP apod.

Nejedná se tedy o sezónní záležitost, která by vznikla pouze v období dovolených, ale je to záležitost dlouhodobá a nedá se proto očekávat, že by se tento stav na pracovišti občanských průkazů v nejbližším období příliš změnil.  Pro další zlepšení situace již nemá správní oddělení technické vybavení ani personální kapacitu Situace na Městském úřadě v Šumperku určitě není ojedinělá. Větší nápor než jindy zaznamenávají i na ostatních úřadech obcí s rozšířenou působností, které vydávají občanské průkazy, v rámci celé republiky.

Připomínáme občanům, že úřední dny na Městském úřadě v Šumperku jsou nejen v pondělí a ve středu (8.00 – 17.00), ale rovněž v úterý a ve čtvrtek (8.00 – 15.00). Občané tak mohou k vyřízení žádosti využít čtyři dny v týdnu. V září bude možno opět využít internetový rezervační systém, který je  však v případě nepřítomnosti jedné ze dvou pracovnic na úseku občanských průkazů zablokován, neboť není v silách jediné pracovnice obsloužit klienty přítomné v čekárně a současně vyřizovat rezervace.

Zároveň upozorňujeme na skutečnost, že v období od začátku října do konce listopadu letošního roku bude probíhat poslední třetí etapa rekonstrukce budovy A Městského úřadu (historická budova v ul. Jesenické), která zahrnuje i pracoviště občanských průkazů. V uvedeném období bude toto pracoviště sloučeno s pracovištěm cestovních dokladů v přízemí budovy B (nová přístavba, vchod z ulice Rooseveltovy). K dispozici budou pro obě agendy pouze dvě technická pracoviště, což může odbavení klientů zpomalit a čekací doby prodloužit. Občané proto musí být připraveni i na skutečnost, že ne vždy se i přes veškerou snahu úřednic podaří všechny přítomné klienty obsloužit.

S ohledem na výše uvedené skutečnosti žádáme občany o pochopení a trpělivost při vyřizování svých osobních dokladů.

Ing. Petra Štefečková
vedoucí odboru správního a vnitřních věcí

Vytvořeno 11.8.2015 12:45:15 | přečteno 8690x | matusu
load