Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
Aktuálně se nacházíte na stránce:
Čekejte prosím, než se načte zvukový soubor...
Konference - Kulatý stůl
Dne 24. dubna 2013 uspořádalo město Šumperk v prostorách KOMÍNa – Komunitního centra rozvoje lidských zdrojů, konferenci pro odbornou veřejnost k projektu „Rozvoj procesu komunitního plánování sociálních služeb v Šumperku“, jejímž cílem bylo shrnout výstupy klíčové aktivity č. 2 – vyhodnocení naplňování stávajícího Komunitního plánování sociálních služeb, realizované v rámci zmíněného projektu.
Konferenci zahájil a všechny přítomné přivítal Ing. Marek Zapletal, 1. místostarosta města Šumperka a Ing. Pavla Skálová, vedoucí odboru sociálních věcí MěÚ Šumperk, kteří promluvili o současné sociální situaci nejen ve městě Šumperku.
S prvním příspěvkem konference vystoupila Bc. Šárka Křístková, vedoucí oddělení pomoci v hmotné nouzi a sociálních služeb MěÚ Šumperk, která ve svém příspěvku představila Sociální práci na obcích.
v úvodní části prezentace byl představen legislativní rámec problematiky sociální práce na obcích a důvody pro zavedení této agendy, kdy povinnost realizace činností sociální práce v přenesené působnosti na obecních úřadech vstoupila v platnost od 1. 1. 2012 v rámci legislativního baličku nazvaného Sociální reforma I.;
byly představeny povinnosti, které obecním úřadům v souvislosti s výkonem činností sociální práce vyplývají - vést Standardizovaný záznam sociálního pracovníka (dále jen SZSP), který je součástí Jednotného informačního systému práce a sociálních věcí;
byly shrnuty statistické ukazatele činnosti oddělení pomoci v hmotné nouzi a sociálních služeb Městského úřadu v Šumperku při realizaci činností sociální práce v roce 2012 (počet sociálních pracovníků, počet vedených SZSP, počet sociálních šetření u klientů, počet osobních a telefonických kontaktů s klienty). Rovněž byla zhodnocena pozitiva sociální práce na obcích a porovnány silné stránky sociální práce realizované poskytovateli sociálních služeb;
prezentující v závěru vyjádřila názor, že pro efektivní řešení sociálních problémů na daném území je nezbytná provázanost spolupráce státní správy, samosprávy a poskytovatelů sociálních služeb.
Druhý blok byl věnován aktivitám realizovaným v rámci projektu.
Koordinátorka projektu, Bc. Slavěna Karkošková, přítomné seznámila s celkovým zhodnocením úspěšnosti v naplňování cílů a opatření stávajícího Komunitního plánu sociálních služeb ve městě Šumperku, zhodnocením řízení procesu z pohledu funkčnosti organizační struktury, metodické podpory a vzdělávání a zhodnocením komunikace v období implementace, od 1. 7. 2007 do 31. 5. 2012, tedy do zahájení realizace projektu „Rozvoj procesu komunitního plánování sociálních služeb v Šumperku“. Další část prezentace byla věnována současným aktivitám projektu, a to klíčové aktivitě 3, analytická fáze a klíčové aktivitě 6, informační aktivity. prezentace
Vedoucí čtyř pracovních skupin představili své pracovní skupiny, jejich složení, činnost pracovních skupin a především zhodnotili naplňování cílů a opatření stávajícího Komunitního plánu dle svých cílových skupin. prezentace PS I - Ing. Pavla Skálová prezentace PS II - Ing. Marie Vychopeňová prezentace PS III - David Jersák prezentace PS IV - Mgr. Miroslav Adámek
Poslední blok konference byl věnován diskusi a především prezentaci poskytovatelů sociálních služeb. Prezentační panely byly umístěny na chodbách Komunitního centra rozvoje lidských zdrojů. Prezentace poskytovatelů zde zůstala do odpoledních hodin, kdy si ji v prostorách KOMÍNa mohli prohlédnout občané města, kteří zde docházejí za svými volnočasovými aktivitami.