Na hlavní menu se dostanete klávesou: Há ----. Na doplňkové menu se dostanete klávesou: eM ---- . Pro čtení článku stiskněte: Pé ----. Pokud budete procházet jednotlivé elementy klávesou TAB, budou se Vám názvy jednotlivých odkazů předčítat. Na obsah článku se dostanete klávesou: Cé ----. Jednotlivé položky menu procházíte klávesou TAB.
zajišťuje chod a činnost sekretariátů starosty, 1. a 2. místostarosty a tajemníka,
připravuje z podkladů odborů plán práce zastupitelstva a rady města,
připravuje materiály vedení města pro jednání RM a ZM,
zajišťuje kompletaci materiálů z jednotlivých odborů pro jednání RM a ZM,
zajišťuje organizačně jednání RM a ZM,
zajišťuje rozpracování usnesení zasedání ZM a RM,
zajišťuje evidenci a kontrolu a plnění usnesení RM a ZM,
zajišťuje pořizování zápisu z jednání rady a zastupitelstva města,
zajišťuje zpracování čistopisu usnesení rady a zastupitelstva města,
eviduje změny ve složení ZM, RM, výborů a komisí,
zpracovává výpisy z jednání RM a zasedání ZM,
zajišťuje komplexní před archivní péči a následnou archivaci starosty, místostarostů a tajemnice,
vede evidenci razítek města a MěÚ v souladu se zákonem č. 352/2001 Sb., o užívání státních symbolů České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zajišťuje agendu finančního výboru a grémia podnikatelů,
zajišťuje agendu interpelací,
zajišťuje agendu peticí podaných na MěÚ,
vede evidenci zápisů komisí rady a výborů zastupitelstva města,
zajišťuje provoz spisového uzlu kanceláře tajemníka,
vyřizuje písemnou a e-mailovou korespondenci vedení města,
zajišťuje porady starostů správního obvodu III., včetně zápisů,
eviduje zápisy z porad vedení, vedoucích odborů a kontrolu plnění úkolů,
zajišťuje spolupráci při organizačním zajištění voleb,
zajišťuje nahlížení do Sbírky zákonů,
zajišťuje administrativní činnosti k zákonu č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů,
zpracovává podklady pro vyplácení odměn členů ZM za účast na zasedání ZM,
zpracovává přehled docházky uvolněných členů ZM,
zajišťuje aktualizaci přílohy č. 1 (Jmenný seznam oprávněných úředních osob) směrnice Oprávněné úřední osoby dle zák. č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
zajišťuje činnost tajemníka finančního výboru.
1. Oddělení informatiky:
provádí rozbory a analýzy pro tvorbu technických projektů, projektování, koordinace servisu a údržby, správu banky dat,
spolupracuje s projektanty informačních systémů a dodavatelskými firmami v oblasti podpory hardwarových a softwarových prostředků,
rozvíjí technické a programové prostředky MěÚ,
rozvíjí a provádí údržbu údajové základny a softwaru MěÚ,
provádí instalaci výpočetní techniky a softwaru,
provádí drobné opravy výpočetní techniky,
zajišťuje ochranu programových prostředků a datové základny před znehodnocením,
řeší úkoly související s provozním zajištěním informačního systému MěÚ, průběžně sleduje nesprávné chování uživatelů a obsluhy a činí opatření k nápravě,
školí zaměstnance MěÚ v ovládání výpočetní techniky,
zajišťuje přípravu a postupnou realizaci technických prostředků na jednotlivých odborech MěÚ,
provádí správu a údržbu telefonní sítě, správu a údržbu telefonních ústředen a GSM bran,
zajišťuje budování internetu a intranetu MěÚ,
provádí vývoj vlastního software dle požadavků odborů a PO města,
provádí správu a údržbu datového propojení budov MěÚ, PO,
spolupracuje s dodavateli na údržbě a dalším rozšiřováním metropolitní optické sítě,
spolupracuje s MP na údržbě a správě kamerového systému,
spolupracuje s MP na údržbě a správě záznamového zařízení komunikace MP,
spolupracuje s Informačním centrem Šumperk na údržbě a plnění dat do Datového skladu,
spolupracuje s JSDH Šumperk na správě informačního systému hasičské zbrojnice,
spolupracuje s JSDH Šumperk na údržbě webových stránek www.hasicisumperk.cz,
zajišťuje chod informačních kiosků na území města,
zajišťuje chod digitální úřední desky,
zajišťuje chod vyvolávacího zařízení v budovách MěÚ,
zajišťuje chod poplatkového automatu v budově Jesenická 31,
zajišťuje připojení AIS k ISZR ve znění zákona č. 111/2009 Sb., o základních registrech, ve znění pozdějších předpisů,
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, spravuje elektronický nástroj, prostřednictvím kterého zadavatel uveřejňuje informace a dokumenty ke svým veřejným zakázkám způsobem, který umožňuje neomezený a přímý dálkový přístup, a jehož internetová adresa je uveřejněna ve Věstníku veřejných zakázek (Profil zadavatele),
zajišťuje audio a videoslužby pro školení, zasedání RM a ZM apod.,
v součinnosti s dodavateli zabezpečuje rozvoj mapového portálu a ostatních systémů GIS včetně pravidelné aktualizace jeho databází,
zajišťuje technickou podporu k implementaci zákona č. 365/2000Sb., o informačních systémech veřejné správy, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů,
zajišťuje provoz a servis technologického centra ORP,
zajišťuje údržbu, provoz a obměnu kopírovacích strojů,
spolupracuje s obcemi ve správním obvodu při zavádění eGovernmentu,
zajišťuje a koordinuje vydávání a využívání kvalifikovaných a komerčních zaměstnaneckých elektronických certifikátů a elektronické pečeti ve smyslu zákona č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, v platném znění a v souladu s nařízením Evropské unie č. 910/2014 o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním evropském trhu – eIDAS,
zajišťuje a koordinuje činnosti a služby související se zákonem č. 12/2020 Sb., o právu na digitální služby a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zajišťuje připojení a čerpání služeb z Centrálního místa služeb (CMS) a následně sítí, které jsou s ním propojeny pomocí Komunikační infrastruktury veřejné správy (KIVS) přes Integrovanou telekomunikační síť (ITS) ministerstva vnitra České republiky,
zajišťuje správu a evidenci služeb a uživatelů v Jednotném identitním prostoru (JIP) a v Katalogu autentizačních a autorizačních služeb (KAAS),
zajišťuje prezentaci otevřených dat podle § 3 odst. 11 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
2. Oddělení personální:
V oblasti práce a mezd zajišťuje:
komplexní mzdovou agendu,
zpracování mzdové agendy MP Šumperk a JSDH,
zpracování a zadávání základních mzdových údajů z evidence docházky,
výpočet sociálního pojištění včetně odvodu, statistiky a důchodového spoření,
výpočet zdravotního pojištění a výpočet daně,
vedení evidenčních listů pro důchodové zabezpečení,
provádění srážek zaměstnancům z mezd/platu,
zpracování ročního zúčtování daní zaměstnancům,
zpracování mzdových listů zaměstnanců za daný kalendářní rok a jejich archivace,
zajišťování elektronické komunikace s OSSZ,
zpracování dohod HOME OFFICE zaměstnanců,
zpracování a evidenci rozhodnutí o insolvenci a exekučních příkazů zaměstnanců města,
zpracování výpočtu zákonného pojištění odpovědnosti organizace za škodu a pracovní úrazy, včetně odvodu, výpočet odškodnění pracovních úrazů,
vystavování platebních poukazů pro pokladnu a účtárnu,
statistiku PaM,
výpočet odměn dle uzavřených dohod o pracovní činnosti a dohod o provedení práce včetně zajištění výplat, odvodů na sociální a zdravotní pojištění,
kontrolu dohod (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti), včetně docházky,
plnění usnesení RM ve věcech realizace mzdových opatření zaměstnanců, volených členů ZM a RM,
zpracování odměny členů komisí RM a výborů ZM,
vystavování potřebných dokladů zaměstnancům k vyřízení starobního, invalidního, částečně invalidního, vdovského/vdoveckého a sirotčího důchodu,
zpracování výkazu vyúčtování daně z příjmu za organizaci,
zpracování Informačního systému o platech za organizaci a příspěvkové organizace,
zpracování archivních prací na úseku práce a mezd.
V oblasti personální zajišťuje:
výběrová řízení na obsazení pracovních pozic na MěÚ Šumperk podle zákona o úřednících (vyhlašování, způsoby zveřejnění, informace uchazečům, shromažďování žádostí, evidence, průběh VŘ až do ukončení VŘ),
řešení aktuálních i připravovaných změn v rámci MěÚ s příslušnými vedoucími zaměstnanci,
uzavírání, rozvazování a změny pracovního poměru u MěÚ včetně evidence,
záležitosti týkající se pracovního poměru členů ZM dlouhodobě uvolněných ze svého zaměstnání pro výkon funkce,
záležitosti týkající se pracovního poměru jmenovaných funkcí,
řešení pracovně právních otázek podle zákoníku práce a dalších pracovně právních předpisů,
aktuální evidenci stavu zaměstnanců na jednotlivých odborech MěÚ,
agendu spojenou s vedením osobních spisů, jejich kontrolou a ochranou osobních údajů zaměstnanců, evidenci rejstříku trestů a agendu lustrací jmenovaných vedoucích úředníků,
agendu povolování jiné výdělečné činnosti pro zaměstnance MěÚ v souladu se zákonem o úřednících,
zabezpečování dohod o hmotné odpovědnosti zaměstnanců MěÚ,
evidenci pracovních poměrů na dobu určitou,
podílí se na zpracování vnitřních směrnic týkajících se personální agendy,
podílí se na tvorbě kolektivní smlouvy,
zpracování agendy za personální oddělení dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a vede o tom příslušnou evidenci,
zařazování pracovníků do příslušných tříd a vystavování platových výměrů,
podílí se na jednání ve věcech tvorby a použití sociálního fondu, zpracovává do rozpočtu výši odvodu do sociálního fondu, včetně provádění odvodů záloh a vyúčtování dle čerpání mzdových prostředků,
přípravu návrhů na stanovení rozpočtu (limitu) peněžních prostředků na platy zaměstnanců, ostatních osobních výdajů (dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti), počty zaměstnanců, zpracování rozpočtu a rozborů hospodaření v působnosti personálního oddělení,
zpracování čerpání a vývoj mezd zaměstnanců MěÚ, uvolněných a neuvolněných členů ZM, zpracovává rozpočet mzdových prostředků zaměstnanců MěÚ a ostatních osobních výdajů (dohody o provedení práce, dohody o pracovní činnosti), komisí RM a výborů ZM,
platovou inventuru zaměstnanců MěÚ a členů ZM,
zpracování výkazů pro Úřad práce Šumperk (výkaz o vývoji zaměstnanosti a její struktuře, výkaz o plnění povinného podílu občanů se ZPS),
metodické usměrňování MP a JSDH v oblasti personální a mzdové agendy. Metodicky pomáhá organizacím města (příspěvkové organizace města, organizace s majetkovou účastí města) v oblasti personální a mzdové agendy,
zpracování na základě návrhu vedoucích odborů a se souhlasem tajemnice dohody o změně pracovní smlouvy, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr a další pracovně právní úkony vymezené v pracovním řádu,
plnění úkolů města v péči o zaměstnance a povinností města jako zaměstnavatele ve smyslu zákonů o sociálním a důchodovém pojištění, pojistném na sociálním a zdravotním pojištění, o zaměstnanosti a dalších předpisů,
zpracování a přípravu návrhů dohod o zvýšení kvalifikace zaměstnanců, které předkládá tajemnici MěÚ, vede evidenci dohod, kontroluje průběh studia, čerpání úlev dle ZP,
začlenění nového zaměstnance při nástupu do úřadu, tj. přihlášení ke vstupnímu vzdělávání úředníků, ZOZ, BOZP, vstupní lékařskou prohlídku u smluvního lékaře, nahlášení nového zaměstnance na oddělení informatiky,
agendu spojenou s pracovně lékařskou službou dle zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů, a vyhlášky č. 79/2013 Sb., o pracovně lékařských službách, v platném znění – vstupní, periodické a mimořádné prohlídky zaměstnanců MěÚ,
personální a odborné vedení pokladen v budovách na nám. Míru 1 a Jesenická 31, včetně kontrol,
evidenci přesčasové práce zaměstnanců MěÚ Šumperk,
sledování lhůt proškolení a zpracovává podklady pro tato školení.
V oblasti vzdělávání zajišťuje:
agendu spojenou s kvalifikací zaměstnanců MěÚ (odbornou profesní přípravou) včetně kontaktu se školícími agenturami,
vzdělávání na MěÚ podle zákona č. 312/2002 Sb. (vstupní, průběžné, zvláštní odborná způsobilost, vzdělávání vedoucích úředníků),
hospodaření s rozpočtem na vzdělávání zaměstnanců MěÚ, členů RM a ZM, včetně platebních příkazů,
zpracování koncepce vzdělávání zaměstnanců MěÚ,
organizaci studia na středních a vysokých školách, uzavírání dohod o studiu se zaměstnanci MěÚ, včetně evidence,
doškolování v odborných kurzech, rekvalifikace,
interní vzdělávání (jazykové kurzy, odborná školení atd.) dle potřeb organizace,
evidenci plánů vzdělávání úředníků a spolupracuje při jejich sestavení s příslušnými vedoucími úředníky včetně evidence doby vzdělávání ve správních činnostech dle zákona o úřednících,
evidenci o uznání rovnocennosti vzdělání dle vyhlášky č. 304/2012 Sb., o uznání rovnocennosti vzdělání úředníků územních samosprávných celků, v platném znění, hodnocení plánu vzdělávání jednotlivých zaměstnanců a podle výsledku hodnocení provádí jeho aktualizaci.
3. Oddělení archivační a spisové služby:
zajišťuje provoz kontaktních míst veřejné správy (Czech pointu) tj. provádí autorizovanou konverzi dokumentů na žádost, agendu ISDS, základní registry, vydává všechny ověřené výpisy a ostatní podání, které jsou v databázi Czech point obsaženy pro veřejnost,
provádí ověřování shody opisu nebo kopie s listinou (vidimace) a ověřování pravosti podpisu dle požadavků občanů (legalizace),
zabezpečuje provoz podatelen a výpraven, tj. provádí prvotní evidenci a označení přijatých dokumentů, zajišťuje vypravení a kontrolu poštovních zásilek, eviduje vrácené doručenky,
zajišťuje skenování došlých podání, tj. skenuje dokumenty, které je z legislativního a technického hlediska možné naskenovat, umožňuje přístup zaměstnancům MěÚ Šumperk ke skenovacím linkám,
zajišťuje provoz elektronické podatelny v budově nám. Míru 1, tj. přijímá podání doručena na elektronickou adresu úřadu,
spravuje komplexní agendu informačního systému datových schránek, tj. přijímá všechna podání doručená prostřednictvím datových schránek, předává je příslušným útvarům a současně zajišťuje vypravení zásilek prostřednictvím datové schránky města,
zajišťuje obsluhu telefonní ústředny,
provádí příjem a evidenci dokumentů zveřejňovaných na úřední desce,
zpracovává a aktualizuje směrnici k využívání úřední desky města včetně dálkového přístupu,
podává občanům informace týkající se provozu úřadu, umístění a činnosti zaměstnanců MěÚ Šumperk jednotlivých odborů,
kopíruje písemnosti pro občany za úplatu,
vydává a eviduje stravenkové karty pro zaměstnance MěÚ Šumperk,
doručuje materiály pro jednání RM a ZM, případně komisí RM,
zpracovává a aktualizuje Spisový řád,
kontroluje dodržování Spisového řádu zaměstnanci MěÚ Šumperk,
zajišťuje průběžnou metodickou správu automatizovaného systému SSL,
zajišťuje průběžný styk se zaměstnanci MěÚ Šumperk, zajišťuje a realizuje metodická školení zaměstnanců MěÚ Šumperk v SSL, realizuje školení pro nové zaměstnance MěÚ Šumperk, provádí sběr připomínek uživatelů a jejich vyhodnocení,
zadává úkoly pro implementátora systému GINIS, hlídá termíny splnění úkolů a návaznost změn mezi jednotlivými moduly systému GINIS,
koordinuje a posuzuje návrhy zavedení nových modulů v návaznosti na eSSL a jejich provázanost,
zajišťuje provoz centrální spisovny v budově na ulici Bří. Čapků,
kontroluje předávání provozně neupotřebených archiválií z příručních spisoven do centrální spisovny.
Vybrané právní předpisy:
zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů,
zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu okresními a obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 111/2009 Sb., o základních registrech, v platném znění,
nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce na vnitřním trhu a o zrušení směrnice 1999/93/ES (dále jen nařízení eIDAS),
národní standard pro elektronické systémy spisové služby (dále jen NSESSS),
nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679 ze dne 27.04.2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů),
zákon č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 262/2006 Sb., zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 245/2000 Sb., o státních svátcích, ostatních svátcích, významných dnech a dnech pracovního klidu, ve znění pozdějších předpisů,
NV č. 590/2006 Sb., kterým se stanový okruh a rozsah jiných důležitých osobních překážek v práci, v platném znění,
zákon č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků, ve znění pozdějších předpisů,
NV č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, v platném znění,
NV č. 222/2010 Sb., o katalogu prací ve veřejných službách a správě, v platném znění,
NV č. 567/2006 Sb., o minimální mzdě, o nejnižší úrovních zaručené mzdy, o vymezení ztíženého pracovního prostředí a o výši příplatku ke mzdě za práci ve ztíženém pracovním prostředí, v platném znění,
NV č. 595/2006 Sb., o způsobu výpočtu základní částky, která nesmí být sražena povinnému z měsíční mzdy při výkonu rozhodnutí, a o stanovení částky, nad kterou je mzda postižitelná srážkami bez omezení (nařízení o nezabavitelných částkách), v platném znění,
zákon č. 110/2006 Sb., o životním existenčním minimu, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 120/2001 Sb., o soudních exekutorech a exekučních činností (exekuční řád), ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řečení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách, ve znění pozdějších předpisů,
vyhláška č. 79/2013 Sb., o provedení některých ustanovení zákona č. 373/2011 Sb., o specifických zdravotních službách (vyhláška o pracovnělékařských službách a některých druzích posudkové péče), v platném znění,
zákon č. 592/1992 Sb., o pojistném na veřejné zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 187/2006 Sb., o nemocenském pojištění, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 155/1995 Sb., o důchodovém pojištění, ve znění pozdějších předpisů,
vyhláška č. 284/1995 Sb., kterou se provádí zákon o důchodovém pojištění, v platném znění,
zákon č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů,
vyhláška č. 125/1993 Sb., která stanoví podmínky a sazby zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovních úrazu nebo nemoci z povolání, v platném znění,
zákon č. 2/1991 Sb., o kolektivním vyjednávání, ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní republiky, České republiky a Slovenské republiky (tzv. lustrační zákon), ve znění pozdějších předpisů